Kreikkalaista ja tyrniä

Tällä kertaa vain lyhyt välähdys aamupalapöydästä. Lusikoin lautaselle perin tuttua kreikkalaista jogurttia – tällä kertaa siis Lidlin Eridanousta. Päälle ropsaus anopin kasvattamia tyrnimarjoja ja kevyesti steviaa makeutukseksi.

Finelin mukaan tyrnissä on kuutisen grammaa imeytyvää hiilihydraattia sadassa grammassa. Ei paha. Ekstrana tulee vielä tyrnimarjojen värienergiavaikutus – sama kuin appelsiinilla, mutta kotimaisesta marjasta. Finelin mukaan tyrnissä on muuten noin kolminkertaisesti C-vitamiinia verrattuna appelsiiniin. Muistelen lukeneeni, että sen C-vitamiinipitoisuus on kasvikunnan korkeimpia. Muitakin terveysvaikutuksia löytyy.

Karppisisko Tuulevi


Mainokset

2 responses

  1. Päivitysilmoitus: Hei hedelmiä! « Karppisiskot ja vähähiilihydraattinen elämä!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s