Mozzarellasalaattia grilliruoan kanssa

Grilliruoan tai vaikka pannulla paistettujen kanafileiden lisukkeeksi kannattaa valmistaa iso satsi houkuttelevaa salaattia. Karppaaja kun ei syö pastaa tai riisiä. Peruna puolestaan on hiilarimättöä pahimmasta päästä.

Mozzarellasalaatti on ollut yksi meidän tämän kesän suosikeistamme. Valmistamme sen tuoreista, maistuvista raaka-aineista. Luomutavara on useimmiten maukkainta. Salaattia on fiksua tehdä niin runsas annos, että se  korvaa perinteiset lisukkeet.

Pilko mozzarellasalaattiin hiukan tomaattia, runsaasti kurkkua ja vihreää salaattia ja asettele kaikki tarjoiluastiaan. Lisää päälle mozzarellapallot / -siivut.  Ripauta tomaattien ja mozzarellan päälle hyvin kevyesti hienoa merisuolaa. Se korostaa makuja mukavasti. Silppua sekaan kourallinen basilikaa. Koristele vaikka iki-ihanilla, tuoreilla kehäkukan terälehdillä. Ne ovat syötäviä. Kun lapioit salaatin lautaselle, lorauta salaatin päälle hyvää oliiviöljyä.

Tomaatti sopii mainiosti hyväkarppaajan (noin 100g hiilihydraattia/päivä) ruokavalioon,. Tiukempi alakarppikin voi syödä sitä hiukan. Jos meneillään on napakan painonpudotuksen tiukka aloitusvaihe, tomaatti kannattaa unohtaa sen aikana.

Karppisisko Tuulevi

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s